11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çağdaş moda ve tasarım kültürüne uygun olan tasarım kavramları geliştirebilecekler
  • Tasarım kavramlarını çağdaş, özgün ve giyilebilir moda ürünlerine dönüştürebilecekler
  • Tasarım kavramları ve güncel moda trendleri doğrultusunda tasarımcı pazarı için moda koleksiyonu geliştirebilecekler
  • Kalıp hazırlama ve kumaş manipulasyonuna yönelik zanaate yönelik ve teknik bilgi ve deneyimlerini çğdaş moda tasarımları ile yorumlayabilecekler
  • Profesyonel sunum ve iletişim becerilerini tasarım koleksiyonlarının temsiliyetleri için geliştirecekler
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - Dersin Yapısı; 1. Proje: Kavramsal Yapısöküm: Proje Briefi ve Film Gösterimi Fashion at the Edge”, Caroline Evans, 2003, Yale University Press, s.65-80;180-190; “Fashion Today”, Colin Mc Dowell, 2000, Phaidon, s.428-458; “Fashion Zeitgest” ,Barbara Vinken, 2005, Berg pub, s. 99-119., 139-151; “When Clothes Become Fashion” ,Ingrid Loschek 2009, Berg pub., s.182-190
2 Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme- Kavramsal Moda Tasarımı; Proje 1- Kavramsal Yapısöküm: Eskiz Defteri ve Moodboard Tasarımları (Stüdyo Kritiği 1) “Visual Research Methods in Fashion”, Julia Gaimster, 2011, Berg pub., s.21-58; “Research and Design”, Simon Seivewright, 2007, AVA publishing, s.50-81
3 Tasarım Geliştirme ve Giysi Yapısı Üzerine Deneysel Çalışmalar; Proje 1: Kavramsal Yapısöküm: Tasarım Eskizleri + İllüstrasyonlar + Amerikan Bezinden Kalıp Geliştirme - Drapaj Atölyesi (Stüdyo Kritiği 2) “Young Fashion Designers”, Marta Hidalgo, 2007, Taschen, s.14-191.,“Pattern Magic” ,Tomoko Nakamichi, 2010, Laurence King, s.13-95
4 Tasarım ve Ürün Geliştirme; Proje 1- Kavramsal Yapısöküm: Kalıp Geliştirme - Drapaj Atölyesi + Kumaş Araştırması ve Dikim (Stüdyo Kritiği 3) “Research and Design”, Simon Seivewright, 2007, AVA publishing, s.104-115
5 Tasarımın Sunumu ve İletişimi; Proje 1- Kavramsal Yapısöküm Proje 2- Gelinlik Koleksiyonu: Yarışma Briefi Visual Research Methods in Fashion “, Julia Gaimster, 2011, Berg pub., s.233-261;”Styling”, Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub.s.112-149
6 Proje 2- Gelinlik Koleksiyonu: Trend ve Kumaş Araştırması + Tasarım Geliştirme The Wedding Dress: 300 years of Bridal Fashions”, Edwina Ehrman, 2014, V&A pub, s.160-190
7 Proje 1- Kavramsal Yapısöküm: Eskiz Defterlerinin ve Fotoğraf Çekimlerinin Tamamlanması; Sergi ve Jüri Proje 2 Üzerine Atölye Çalışması: Tasarım Geliştirme + Detaylar, Kalıp Tasarımları ve Yaratıcı Yüzey Uygulamaları Üzerine Çalışmalar+ İllüstrasyonlar ve Portfolyo “Haute Couture Ateliers; The Artisans of Fashion”, Helene Farnault, Hubert de Givenchy, 2014, Thames and Hudson, s. 200-170 “Creating Couture Embellishment”, Ellen Miller, 2017, Laurence King, s.300-320
8 3. Projeye Giriş: “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu”: Trend Briefi Wgsn library; Visual Research Methods in Fashion “Julia Gaimster, 2011, Berg pub., s.109-138;”The Trend Forecaster’s Handbook” , Martin Raymond, 2010, Laurence King,s. 12-32
9 Tasarım Araştırması ve Konsept Geliştirme; Proje 3- “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu”: Moodboard Tasarımları (Stüdyo Kritiği 4) “Visual Research Methods in Fashion”, Julia Gaimster, 2011, Berg, s.143-176; “Research and Design”, Simon Seivewright, 2007, AVA publishing, s.116-140
10 Tasarım Geliştirme ve Market Araştırması; Proje 3- “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu”: Tasarım Eskizleri + Renk, Kumaş ve Aksesuar Numuneleri + Tekstil Stüdyosu ile İşbirliği İçinde Kumaş Tasarımı ve Baskı (Stüdyo Kritiği 5) “Fashion from Concept to Catwalk”, Oliver Gerval, A&C Black Publishers, s.66-79
11 Tasarım Geliştirme ve Koleksiyon Planlama; Proje 3- “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu”: Çizimlerin Tamamlanması ve Kalıp Tasarımları (Stüdyo Kritiği 6) “Developing a Fashion Collection”, Elinor Renfrew, Colin Renfrew, 2016, Fairchild books, s.110-120
12 Ürün Geliştirme; Proje 3- “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu”: Kalıp Tasarımları ve Dikim; İleri Kalıp Yapımı Teknikleri Stüdyosu ile İşbirliği İçinde Kalıp Geliştirme ve Çizim; Atölye Çalışması “Technical Drawing For Fashion” by Basia Szkutnika, Laurence King, 2010, s.184-216
13 Tasarımın Sunumu ve İletişimi; Proje 3- “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu” “Visual Research Methods in Fashion”, Julia Gaimster, 2011, Berg pub., s.233-261; “Styling”, Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub., s.112-149
14 3. Proje Üzerine Çalışma: “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu”
15 3. Proje Üzerine Çalışma: “Trend Odaklı Moda Koleksiyonu”
16 3. Proje Üzerine Çalışma: Fotoğraf Çekimi ve Stilizasyon ile Eskiz Defterlerinin Tamamlanması; Sergi ve Jüri
Ders Kitabı

Visual Research Methods in Fashion “by Julia Gaimster, 2011, Berg

“Research and Design” by Simon Seivewright,2007, AVA publishing

“Young Fashion Designers” by Marta Hidalgo, 2007, Taschen

 “Pattern  Magic” by Tomoko Nakamichi, 2010, Laurence King 

Draping: The Complete Course” by Karolyn Kiisel ,2013 Laurence King; 

”Styling” by Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub

 “Fabric Manipulation: 150 creative sewing techniques” by Ruth Singer, 2013, David & Charles; UK

“Developing a Fashion Collection” by Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books

““Technical Drawing For Fashion” by Basia Szkutnika , Laurence King,2010

Önerilen Okumalar/Materyaller

“The Fashion Resource Book : Research for Design “ by Robert Leach and Shelley Fox , 2012, Thames and Hudson

 “Fashion at the Edge” by Caroline Evans , 2003, Yale University Press; “Fashion Today” by Colin Mc Dowell, 2000, Phaidon

“The Great Fashion Designers” by Brenda Pollan, Roger Tredre,2009, Berg

“Japanese Fashion Designers” by Bonnie English, 2011, Berg

“The Fashion of Architecture” by Bradley Quinn,2003, Berg

“Skin and Bones” by Brooke Hodge, Patricia Mears,2007, Thames and Hudson

“Street Style” by Ted Polhemus,1997,Thames and Hudson

“Hussein Chalayan” by Robert Violette , 2011, Rizzoli

“Issey Miyake” by Mark Holborn, 1995, Taschen

“Alexander Mc Quinn:Savage Beauty” by Andrew Bolton, 2011, MOMA

“Yohji Yamamoto” by Ligaya Salazar, V&A

“Maison Martin Margiela” by Margiela and Jean Paul Gaultier , 2009,Rizzoli

“Rei Kawakubo/ Commes de Garcons” by Andrew Bolton, 2017, MOMA

“Radical Fashion” by Claire Wilcox , 2001, V&A

“Couture Graphic: Fashion Graphic Design and the Body” by Jose Teunissen, Hanka van der Voet , 2013, Terra Uitgeverij

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
6
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
60
Seminer/Çalıştay
2
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
11
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
14
Seminer/Çalıştay
2
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
Final Sınavı
    Toplam
210

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010